Torsdag/Fredag/Lördag

Som tur var mådde fröken Alva helt okej på morgonen, utöver hostan. Så hon valde att ta på sig mjukiskläder och bege sig till förskolan med sin gosevovve. Bra beslut! För kul hade hon. Med fika, nalledisco och lekar. 😊 




Igår stannade Minna hemma med sin fina pappa medan jag och Alva tog en tur till Center Syd för att byta kläder och fixa presenter. Det var riktigt mysigt att åka bara hon och jag, och skönt att veta att det funkar bra även med flaska för Minna. Träffade även på fina Ammy som jobbade, och jag skojar inte när jag säger att hon är en av de snällaste som finns. ❤️ Såklart sov Alva när vi väl var framme. En napp hade hon också letat upp. Stackaren har svåååårt att slita sig från dom...




På väg hem körde vi en liten omväg genom min barndomsbyhåla, Marieholm. Vilken känsla det är att vara där och vilka minnen som dyker upp. Det är också rätt ofattbart att jag snart börjar jobba på den förskola där jag själv gick som liten! Dessutom med några av de pedagoger som jobbade där då. Jag längtar, samtidigt som jag är nervös... Konstig känsla. 
Vi stannade iallafall vid Leklandet och köpte lite fredagsgodis Och tittade där jag bodde. På bilden står Alva vid ån där jag fiskade som liten..



Efter det var det dags att köra hem och göra oss klara inför kalas. Min fina storasyster fyllde 40 i torsdags och hade blivit överraskad av min svåger med middag, teater, hotellövernattning och SPA. Under tiden förbereddes det kalas hemma hos dom och när de kom stod familj och vänner i dörröppningen och sjöng. Hon blev minst sagt överraskad, eller hur? 😝 












Idag väntar nästa kalas, hemma hos Alvas kusiner. 

Men först blir det en massa mys med mina älskade barn... ❤️









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback