Storrensning och lite svimning på det?

I veckan började vi projekt vårstädning och rensning. Lite försiktigt snörvlade vi oss igenom rummen och har kommit en bra bit på vägen. Flyttade runt möbler på Alvas rum för att skapa bättre plats för lek och se om hon sover bättre. Det går sådär med sömnen... 

Men fanken med saker vi har på denna lilla yta. Längtar verkligen tills vi ska flytta! När det nu blir. Det är liksom inget kul att försöka göra det fint här...

I tisdags följde Alvas kusin Lykke med hem efter förskolan, de lekte en stund och åt mellanmål innan vi traskade iväg till simskolan. Tjejerna är födda med några timmars mellanrum, kusiner men ändå så olika. Fantastiskt att se två skilda individer med helt olika personligheter skapas, ändå kan de leka så bra tillsammans och längta efter varandra. Häftigt. 

Det är bara Minna kvar nu som snorar. Vi andra hostar "bara". Det gör ju Minna också, två minuter efter hon somnat så kommer hostan och hon kräker så ofta... Lite deja vu eftersom Alva när hon var liten hade något kallat reflux, hon kräktes av minsta lilla retning i halsen. Av hosta, gråt eller så. Vi hade kräkpåsar med oss overallt! I bilen, affären, på kalas... Hua, det var inget kul! 

Förresten så utvecklas lilltjejen i rasande fart just nu. Som jag skrev i förra inlägget så vinkar hon nu, hon lyssnar till vissa ord, äter mackbitar, ålar baklänges (vill framåt sååå gärna och blir ilsken så hon vrålar när hon bara kommer bakåt, hahaha). Gnäller som aldrig förr men det är väl också pga förkylningen, vet ju själv hur gnällig jag blir!

I onsdags var jag för övrigt hos barnmorskan för att sätta in en spiral, lite senare än tänkt eftersom jag ville läsa på lite extra först. Gjorde in i helvetes ont, blev lite yr efteråt och hon bad mig sitta ner lite och vila. Dumma jag tänkte ju att jag kunde gå ut och sätta mig vid stolarna innanför utgången istället eftersom P-H skulle hämta mig där. Gick dit (100 m kanske) men blev bara yrare och yrare och illamående. Så jag beslutade mig för att gå tillbaka in till väntrummet vid barnmorskan. Mötte några tjejer med barnvagnar och hann gå förbi dom. Precis utanför dörren kände jag hur allt blev svart och jag trillade ihop. Minns att jag hörde mobilen slå i marken och en tjej som skrek "Herreguuuuud". Haha. 

Vaknade med tre tjejer runt mig som försökte hjälpa mig upp och in i väntrummet. La mig där, fick vatten och sa tack. Så kom barnmorskan och skällde på mig... Ops. Jaja, nästa gång ska jag vila lite längre! Nu sitter spiralen iallafall på plats och glad är jag för det. :) 

Hoppas veckan varit/är bra för er! <3 


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback