Om mig

På Lucia vintern 1988 valde jag att titta ut och göra mina föräldrar chockade - dom trodde jag skulle vara en pojke. Jag fick namnet Karin Hanna Majlis Olsson vilket jag helst inte berättar högt för folk, men äh, varför ska jag skämmas över det?

Efter 13 trygga år i en liten by utanför Eslöv flyttade vi in till stan´, men jag valde ändå gymnasiet i Lund där jag läste Textkommunikation och trivdes bättre än jag någonsin gjort. Under den tiden träffade jag också min första riktiga kärlek som var tysk, därför bestämde jag mig att efter studenten flytta till Hamburg, Tyskland. Det var en tid av upp och nedgångar men jag kom hem månader senare med många erfarenheter rikare. Efter tre år tillsammans valde vi också att gå skilda vägar på grund av att vår syn på framtiden inte var densamma.

Efter att ha bott hemma ett tag och jobbat lite här och var bestämde jag mig för att flytta upp till Karlskrona där jag började läsa till sjuksköterska och träffade underbara vänner för livet. När ett år gått insåg jag att jag hellre ville göra något annat och att jag inte kunde stanna enbart på grund av vännerna, så jag beslöt att flytta ner till Skåne igen. Och våren 2010 började jag på lärarutbildningen i Kristianstad där jag nu går och trivs superbra.

Jag träffade också mannen i mitt liv och vi blev officiellt ett par den 3 oktober 2009. Nu väntar vi också vårt första barn tillsammans. Allt har gått väldigt fort, men kärleken jag känner nu har jag aldrig tidigare fått uppleva och jag är säker på att han är den jag vill dela mitt liv med.

En spännande tid väntar nu och jag längtar efter att få gå igenom denna graviditet med glädje, vårt barn kommer få så mycket kärlek och jag ser framemot framtiden på ett sätt jag aldrig tidigare gjort!




Kommentarer
Postat av: Fhie

Hanna! Ett: Fy vad jag saknar dig! Två: GRATTIS! Jag öpnskar dig, din kille och ditt blivande barn all lycka i världen.! Tänka sig, att första gången vi träffades var vi 16 år gamla va? Och nu helt plötsligt ska vi vara vuxna människor och du ska bli förälder. Ni ska bli föräldrar! :) Jag har redan ett namn till den lilla ;) Fhie! :P haha. Ha det underbart! kramar Sofhie

2010-04-24 @ 14:39:04
URL: http://fhie.blogg.se/
Postat av: Malin

Glad för eran skull! :D Önskar er all lycka vidare :) Eran lilla tjej kommer få det superbra med er, inga tvivel! Kramar

2010-06-30 @ 21:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback