Jobb (!!!!)

Jo, jag vet att jag inte uppdaterat på ett bra tag. Och det kommer, en sjukt lång uppdatering med tusen bilder osv. Men nu måste jag bara babbla om detta: Jobb!

Jag är ju mammaledig och ska börja jobba igen när Minna inskolas i september. Och har nu ett tag sökt jobb här och var... Inte bara som förskollärare, då jag haft funderingar på att vänta med det ett tag tills Minna är två, tre år. (Det har med min depression att göra och väljer att inte gå in på det djupare än så).

Anyway, har blivit erbjuden jobb på tre förskolor. Förskollärarjobb är just nu relativt lätta att få, och med tanken på stressen i ett sådant yrke är det inte konstigt. I dessa intervjuer jag gjort har jag varit tydlig med vad jag söker, och vad jag kan erbjuda. Speciellt en förskola som det lutar pt, kändes det extra bra med då de verkligen lyssnade. 

Men. Jag har även sökt andra administrativa yrken, ett rätt bra betalt där jag gått vidare i rekryteringsprocessen (som tar veckor!) och ett annat administrativt inom vården som jag var på intervju på idag. Tjänsten handlade om 27h/vecka och det var en trevlig intervju. Många sökande och dom skulle höra av sig inom två veckor. 

Några timmar senare ringer telefonen och chefen erbjuder mig jobbet. Inte bara det, hon erbjuder mig heltidstjänst. Och berättar att dom fick ett väldigt bra intryck av mig! Jag blev såklart jätteglad... Bara en sak stoppar! Dom ville att jag skulle börja redan om ca två veckor, och det är en omöjlighet. 

Jahapp...Jobbletandet fortsätter. Vi får väl se nästa vecka om det andra, större, administrativa jobbet hör av sig. Men jag tvivlar på att jag går vidare där. 

Sådär, då fick jag skriva av mig lite! Tack :)



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback