Veckan som varit var för Alva väldigt tråkig. Att inte få åka iväg, inte leka med kompisar eller träffa folk tog rätt hårt på vår lilla pratkvarn. Men i fredags mådde hon avsevärt bättre och alla koppor hade fått ruvor på sig så då gjorde vi en tårta och begav oss till kusin Lykke. Där hjälpte vi min svåger som köpte min mobil, åt tårtan och Alva fick leka av sig med Lykke en stund.




I lördags var det mest skrik och panik för Minnas del. Hon brukar sällan må dåligt men just då hade hon hemsk magknip och jag funderade på att skippa kvällens planerade födelsedags.  Men jag ville inte ställa in samma dag så jag beslöt mig för att åka dit en stund. Hade supertrevligt hemma hos Johan och Linn fram tills det började brinna i badrummet... Ungefär samtidigt fick jag åka för att det var kaos hemma med lilltjejen.


Idag hade vi en lugn morgon med farsdagsfirande. Pappan i familjen fick en pokal med texten "Världens bästa pappa", en nyckelring med liknande text, en teckning och en Chromecast. Allt från sina döttrar såklart. :)


Sedan begav vi oss till Pildammsparken där vi matade ankorna, lekte på Teaterlekplatsen och hade det mysigt. Minna tittade storögt på både ankor och människor och trivdes riktigt bra. Alva var så lycklig över att få springa runt och leka med andra barn äntligen. 






Därefter parkerade jag mig i bilen för att amma medan PH och Alva handlade lite saker på Mobila. Vi körde sedan till minneslunden där  tjejernas farfar finns, tände ljus och lämnade blommor. Så fint där. ♡


Vid sex-tiden var vi framme hos mina fina föräldrar där vi firade min pappa en stund med fika och liten present. ♡


Snart sover båda barnen (hoppas!!!) och då ska jag unna mig ett bad... ☆



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback