Lite mer positivitet kanske vore bra?

Måndag och plikten kallar. Såhär långt har jag hunnit starta upp nästa uppgift inom genuspedagogik och fixat en del mindre ärenden som tex Traderabetalningar. Nu tänkte jag ta en paus i pluggandet med att börja plugga körkortteori... Jag vågar nog påstå att pluggandet fyller dagarna till max! Inte för att jag klagar, det är bekvämt att kunna lägga upp sitt eget schema utefter vad som behövs göras och hinna med privata saker mellan. Sålänge jag sparkar mig i rumpan och har disciplin nog att fixa allt innan deadline, men det har jag klarat hittills.
 
Utöver pluggandet så väntar två körlektioner i veckan. Nu har jag tagit sex lektioner och har fjorton kvar, jag hoppas det kommer räcka... men mest av allt hoppas jag att jag har kortet i hand innan lillasyster kommer. Jag har tagit mig förbi körställning, inledande manövrering, växling, lutning, manövrering, vård och kontroll, samordning och bromsning , inledande tätort och mindre landsväg. Nu är det snart dags för stadstrafik och motorväg. Och inom kort även risk ettan och halkan. Önska mig lycka till :)
 
Alva har börjat visa och prata om olika funderingar hon har inför bebisens ankomst. Jag märker på henne att hon är orolig över hur det kommer bli, om "mamma och pappa kommer ha tid över för mig" och liknande. Det känns i hjärtat kan jag säga. Jag vill att hon ska känna sig säker på var hon har oss, att ett syskon självklart kommer förändra och ta plats men att det är vi som familj som får en till medlem, inte bara mamma och pappa som får en ny bebis. Jag vill att hon ska veta att hur krävande det än blir kommer vi ALLTID ta oss tid till att umgås med henne själva och hitta på saker bara med henne och vice versa. Men detta gör mig bara säker på att två barn räcker gott och väl för oss, två barn som ska få ett liv fyllt av kärlek från oss båda. Ni som skaffat syskon får gärna lämna en kommentar och dela med er om hur det sett ut för er, oavsett ålderskillnad på barnen såklart.
 
Då väntar pluggandet igen. Jag har en del på hjärtat jag behöver skriva av mig om, vet inte om det är något jag vågar blotta här dock. Vi får helt enkelt se när nästa inlägg ska skrivas...
 
Ha en bra dag!
 
Bild 1, besök på Barsebäcksstrand en vårdag i mars.
Bild 2, världens finaste Alva <3.
Bild 3, Magen vecka 23.
Bild 4, vila hemma hos Alvas farmor igår <3
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback