6 mars

Fasen vad tiden går då. Hur ska jag hinna med allt innan bebis kommer? Panik. PANIK.
 
Okej, så farligt är det inte. Man blir lite blind bara när man börjar tänka på allt som ska fixas i skolan , med körkort, i hemmet och sådär. I samma vecka med Alva i magen hade vi redan bäddat spjälsängen, haha! Men det är väl så med första barnet, man har mer tid över på något sätt. Nästa mål just nu är att rensa alla lådor som ska upp på vinden, nu när golvläggningen är klar. Sedan väntar alla kassar med kläder, flera säckar bebiskläder ska sorteras storleksvis. Sedan var min fina syster så snäll och lämnade över fler bebiskläder, så vi lär inte behöva köpa kläder på flera år. ;)
 
När sortering och rensning är färdigt samt vårstädning av uterum väntar ommöblering, skrivbordet står just nu i vårt sovrum och det ska ner under trappan. För i sovrummet ska det göras plats för spjälsängen (samma som Alva hade). Vårt lilla radhus på 101kvm är trångt, men det funkar första året... Sedan väntar flytt! Tanken var först att göra en vägg i Alvas sovrum, men det är så bra som det är nu och hon har stor plats för alla sina saker. Och ska vi ändå flytta om ett år (när jag börjat jobba) så kan det funka såhär tills dess.
 
Körkortet går framåt, jag känner mig fortfarande galen som gett mig på det när jag har så kort tid på mig och så mycket annat att göra samtidigt. Men sålänge det går framåt är jag glad! Igår var det backning runt hörn och fickparkering som stod på schemat på körskolan. Min körlärare är toppen, han förklarar och håller sig lugn vilket gör att jag också känner mig lugn. :) Vi får väl se om jag hinner få körkort innan lillasyster bestämmer sig för att komma...
 
Bebis i magen sparkar flera gånger om dagen, mest när storasyster eller pappa pratar med magen. Fortfarande svårt att förstå att en liten bebis bor där inne, när fattar man egentligen? Trots att vi inte funderat så mycket på saker som behövs och så, så har vi ändå en lite fixat sedan tidigare. Spjälsäng och tillbehör är klart och kläder i mängder. Vagnen som Alva använder just nu (Babytravel Amsterdam) fixade vi en liggdel till i höstas (innan jag ens var gravid) för 200kr på utförsäljning när Barnens Hus stängde ner. Babyskydd, skötbord till badkaret, en liten byrå och vardagssaker är kvar. Samt en ståbräda som Alva kan använda :) Men på något sätt känns det inte bråttom, det är förhoppningsvis minst 18 veckor kvar!
 
Nu fortsätter pluggandet, kram på er!
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback