"Tio kilo till skadar inte"

Denna rädsla äter upp mig! För det första känner jag mig fortfarande stor. Jag är inte blind, jag ser en viss skillnad, men jag känner mig tjock ändå och det kommer nog inte förändras. Vikten har stått still nu i några månader, läkaren är nöjd, jag är inte överviktig och mina värden är bra. Varför är jag inte nöjd?

Rädslan för att öka i vikt finns där, det är något jag får höra hela tiden. "Ät ni inte för mycket" "Är nu nyttigt så du inte blir tjock igen"... Jo, tack. Jag VET. Det är samma för mig som för vem som helst, min mage klarar en liten normalportion nu, precis som den ska göra ett år efter operationen. Ändå ger det mig ångest för jag har ju mitt beroende kvar och det kommer jag alltid leva med. Jag älskar mat och är tacksam för att jag än så länge inte stött på några komplikationer, så att jag idag kan äta relativt normalt och leva som de flesta andra.

Men varje dag tänker jag att "tio kilo till skadar inte"...



Idag, 61kg.



Kommentarer
Postat av: M C

Åh sånt fick jag också höra när jag låg på den vikten.
Dagligen "ta det lugnt så du inte går upp enades igen"
"Ät/drick inte sånt" "nu är du väl nöjd?" "håll dig nu där"

Men 61kg är PERFEKT för dig (och för mig)!
Du ska inte gå ner mer, för tro mig - man mår inte bättre för det.
Jag tyckte jag var tjock även när jag vägde 61kg - anledningen var för att jag även vägt 47kg!
MEN bäst mådde jag vid 61kg.
Nu blir jag skit lätt trött och andfådd, 47kg var jag alltid trött och var yr jämnt. Hade aldrig orkat av att ta hand om barn när jag låg på den vikten.

Du är jätte fin hela du och en fantastisk figur har du också.

2014-01-11 @ 21:32:03
URL: http://lyckligagatans.webblogg.se/
Postat av: Anonym

10kg till då är du undernärd kvinna! Du är perfekt nu. :) varför lyssna på massa andra, du lever bara ett liv, ta vara på det med Alva och P-H istället än att gå och oroa dig en massa i onödan.
Gå efter mitt motto: jag är mig själv, deal with it!

2014-01-12 @ 10:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback