Hemlis?!

God kväll ni få som fortfarande har tålamod att titta in här ibland! :)

Julen är över och det är ett nytt år med nya möjligheter. Hade en riktigt mysig julafton hos min syster, åt god mat, spelade spel och träffade tomten. Alva var så stolt över att hon vågade gå fram till honom och hon pratar om det än idag! Skillnaden på denna julafton och förra är att vi vuxna lottade ut en person vi skulle köpa julklapp till för en specifikt summa, detta gjordes någon månad innan julafton. På så sätt hade varje person bara en att köpa julklapp till och man kunde koncentrera sig på detta till fullo, riktigt kul och en helt annan stämning än att alla sitter och öppnar mängder av paket i varsitt hörn. Nu gick vi all in och skrev rim och öppnade i tur och ordning! Kommer vi göra nästa år också :) Självklart fick barnen fortfarande paket från alla som vanligt när tomten kom. 

Mellan jul och nyår hade vi det så otroligt mysigt, vi har haft ledigt hela familjen nu ett bra tag, om man bortser från mitt examensarbetesskrivande. Och vi är även lediga denna vecka! Så vi passar på att njuta fullt ut innan det är tillbaka till verkligheten. Arbetet är färdigskrivet, nu är det "bara" opponering/försvar och redovisning kvar... Sen påbörjas sista terminen innan jag är färdig förskollärare :) 

På nyår hade vi det så otroligt mysigt hos mina föräldrar. De bjöd på trerätters supergod middag, Alva höll sig vaken till 12 och följde med ut för att titta på raketer (givetvis med öronskydd),  men ni kan tro att hon däckade gott efter det, haha! 

Nu är det nytt år och vi suger det sista ur semestern... Innan veckan är slut ska vi ha hunnit besöka busfabriken, gå på bio med Alva, förhoppningsvis träffa vänner på egen hand, mysa hemma och städa ordentligt. Kommer även träffa Jennsan för att förbereda redovisning. 

Sen! Sen är det ju så att jag har en liten hemlis.... Hihi... En liten hemlis som kommer avslöjas nästa vecka... Om jag får som jag vill :) Någon som vågar sig på en vild gissning?

(Bilder kommer en annan dag!)



Kommentarer
Postat av: M C

Kan det vara en liten liten bebis? ;)

2014-01-08 @ 09:35:28
URL: http://lyckligagatans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback