Happy new year

(Bilder kommer)
 
Så hade man en sådan där period av deppande. Inget konstigt med det. Och det har ju vänt... Julafton kom och spenderades hos min fina syster med familj. Barnen var glada och exalterade, Minna sov väldigt lite men var också glad. Vi åt gott, spelade spel, träffade tomten och öppnade paket. Precis som det ska vara!
 
I mellandagarna har vi mest tagit det lugnt. Haft kusin Lykke på besök en stund, ätit god mat hos Alvas mormor och morfar, umgåtts här hemma, gått på promenader, och igår var jag och barnen på Ikea med fina Jessica och hennes tre söta barn.
 
Idag är det nyårsafton. Och om två timmar cirka är det ett nytt år. 2015. Och det är väl helt galet vad fort tiden har gått? Jag började året med att klara av det svåra examensarbetet med fina Jennie. Vi kämpade och kämpade och klarade det galant. I början av året fick vi också se lilla Minna i magen första gången på KUB-testet och senare på Rutin-UL fick vi veta att det var en liten lillasyster. Vilken känsla!
 
Samtidigt som jag pluggade sista terminen på förskollärarprogrammet gick jag även på körskolan. I slutet av maj lyckades jag ta mitt körkort med en stor mage i vädret. Känslan när jag satt i körskolebilen efteråt går inte att beskriva. Ändå lyckades den överträffas två månader senare när Minna valde att titta ut, två veckor efter utsatt datum. Detta år har verkligen kantats at eurofiska känslor, den ena starkare än den andra. Likaså när jag ytterligare några månader senare blev anställd på en förskola där jag tidigare gjort min VFU.
 
Inte enbart eufori har präglat årets dagar. Efter lilltjejens födelse hamnade jag i en nedåtgående spiral, en lätt version av en förlossningsdepression. Det är fortfarande smärtsamt att tänka på hur livet var då. Att Minnas första månad bestod av tårar och hjälplöshet. Men hon är älskad från första stund och hade jag bara vetat hur bra det skulle komma att kännas nu, 5 månader senare, så hade jag kanske mått bättre. Allt som allt har det positiva övervägt det negativa tusen gånger om och jag är så lycklig över min fina familj och det vi har skapat.
 
Jag hoppas att år 2015 ger fler underbara minnen och erfarenheter, att jag trivs på jobbet, och att vardagen blir stabil och trygg för våra små hjärtan.
 
Gott nytt år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback