Dagen innan tentan

Trots lite ångest måste jag säga att det känns förvånansvärt bra idag. Tenta imorgon, VFU börjar på måndag. Ångesten borde vara mer påtaglig men just nu tar jag det lugnt. Det hjälper knappast att stressa upp sig och jag hinner knappast lära mig teorier nu om jag inte redan kan dom. Lite mer plugg, sedan är det dags att hämta min lilla sötis.

Det är lika roligt var gång Alva kommer med ett nytt uttryck, man undrar ju var hon får allt ifrån! Jag stod och lagade mat igårkväll och P-H dukade bordet när Alva kommer in i köket och går och tar brödet. 

"Jag vill ha macka nu"

Självklart kan hon inte äta macka fem minuter innan middagen är klar och ett världskrig bryter ut mellan en otålig pappa och en trött Alva, som varit länge på dagis. P-H tar brödet från Alva och Alva utbrister;

"Åh.. Suck. JÖSSES pappa!" 

Säger hon, skakar på huvudet och går iväg och börjar leka med något i vardagsrummet. Var får hon allt ifrån? När blev hon så stor?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback