En sväng på sjukhuset...

I söndags efter Big Brother premiären började min mage strula igen. Precis som den gör nu varje vecka! Jag låg och kved hela natten...

På måndagen hade jag tid för ultraljud och där visade det sig att det var en inflammerad gallblåsa innehållandes massor med gallstenar. Inte konstigt att jag har haft ont!!! Läkaren sa åt mig att ta smärtstillande vid varje attack, och att jag skulle få en kallelse till operation. Okej, tänkte jag. Det lät väl rimligt.

På väg hem ringer min hemläkare i Eslöv och säger att hon sett ultraljudsbilderna, och att jag borde akutopereras... Så det var bara att packa väskan och åka till Lund.

Jag blev inlagd med dropp, på fastande mage. Prover togs en gång i timmen. Idag fick jag äta och dricka lite, och sedan sa de att jag fick åka hem och att jag skulle få en kallelse.

Så inläggningen kändes ju lite onödig om jag ändå skulle hamna i väntelistan till slut, men ja. Jag är glad att jag äntligen vet var felet sitter! Och att jag har starka smärtstillande att ta när jag får en attack. Dock är jag galet rädd varje gång jag äter, jag vet ju aldrig när en gallsten kommer fastna. Och det, mina vänner, gör ONT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback