Hösten är här...

Det har nu gått ytterligare tio dagar sedan senaste uppdateringen. Vet inte varför det alltid blir så, det är ju inte som att jag följer något slags schema...

Nu har vi iallafall flyttat till vårt underbara hus och jag trivs superbra! Vi har bott här i cirka en vecka men inte hunnit göra mycket, vi har fortfarande flera lådor kvar att packa upp och några möbler att köpa. Men när det är klart så blir det inflyttningsfest! Om det nu är någon som vill åka till Eslöv för att festa, haha.

Skolan lunkar på som vanligt och det funkar väl helt okej, i fredags hade vi en riktigt intressant och rolig lektion i astronomi. Jag har alltid faccinerats av rymden och universum, det är så ofattbart vilka små skitar vi egentligen är när allt kommer omkring. Man kan sitta och filosofera i timtals...

Alva växer så det knakar, inget annorlunda där inte. Hon kan nu stå själv i några sekunder men gå gör hon inte än. Visserligen har hon ett tag på sig. Det är så roligt att leka med henne nu när hon börjar förstå ord och gester. Hon förstår flertalet ord nu t.ex. mamma, pappa, titta, kise (katt), bappe (napp), gosa, äta, smaka och några till. Ibland stannar jag upp och tittar på henne, är det verkligen min dotter? Har jag skapat någon så perfekt? Min lilla ängel, jag älskar dig så innerligt att jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det. ♥

Idag var jag på bio med underbara Milla, vi såg Glee Concert Movie 3D, med några hundra fjortisar. Fy fanken vad skoj det var. Och det står jag för! Den serien har ett budskap som heter duga. Många borde lära sig av det... Tack min fina vän för att jag fick följa med idag, och tack för att du varit en fantastisk vän i över 16 år!

Har blivit galet festsugen på senaste, det var ju ett tag sedan smaklökarna fick smaska på lite vin (och en jäkla massa tequila), kanske är helgen den 8:e intressant för någon? För det finns väl någon som vill vara lite lost in the blåst med mig och några groggar... Nej, nu börjar det låta som att jag är 17 igen... Vilket i och för sig inte hade varit så dumt!

Med risk för att babbla för mycket slutar jag nu med en bild på min lilla fisunge som busar med misekisen i uterummet. Natt natt!

Att en flyttlåda kan vara så rolig... =)




Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hey!!

I helgen är jag LEDIG och har Joey. Om ni har lust kommer vi gärna upp på lördag o hälsar på, leker och hjälper till med allt vi kan och får. :)

Avlasta er lite. <3

2011-09-25 @ 22:56:21
URL: http://mammaensam.blogg.se/
Postat av: Milla

Tack själv snäckan! <3 det var riktigt skoj! Bra att ni trivs!

2011-09-26 @ 07:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback