Apple och nya iOS 5

Igår var det dags för Apples årliga keynote på WWDC. Ingen ny iPhone nämndes, men den nya programvaran iOS 5 presenterades!

En hel del nya features har kommit till, men dessa är mina favoriter:

Notification Center

Något jag saknar på iFönen är bättre notiser. Med iOS 5 kan man dra ner statusraden för att få fram sms, mail, väder och liknande. På den låsta skärmen kan man se alla notiser och gå in i dom direkt.





Reminders

En att-göra-lista har jag väntat på! Inte bara kan du skapa olika listor med till exempelvis inköp, du kan även bestämma plats så att du får en påminnelse när du närmar dig platsen.




Kamera

Kameran kan nu nås direkt från låsskärmen och man kan använda volymknappen för att ta bild. Det har saknats av många, en fysisk knapp. Man kan dessutom zooma med fingrarna direkt.




Bilder

Nu kan man även redigera sina bilder snabbt direkt. Man kan till exempel förminska, rotera, ta bort röda ögon osv. Dessutom kan du skapa olika mappar att lägga bilderna i.




Safari

I Safari finns det några nya ändringar. Man kan skapa olika tabbar istället för olika fönster, och det finns något som heter "Reader" som tar bort all reklam och liknande från nätet.




Kalender

Och min sista favorit är såklart ändringen i kalendern. Nu finns det veckoöversyn. Det har jag längtat efter!




Detta är några få nya features, för att kika in fler klicka här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback