Tisdag

Ops! Här har det varit tyst en längre tid... Vad kan jag säga, tiden räcker inte till!

Alva ska döpas på lördag och det är mycket förberedelser inför det. Sedan tar självklart den lilla damen mycket tid också. Nu har hon kommit ur sin utvecklingsfas och är en helt ny bebis, utvecklas hela tiden och lär sig något nytt varje dag. Framförallt sover hon bättre! Hon sover ca 3 timmar sammanlagt dagtid, vid tre tillfällen och lägger sig för natten vid 20. Sedan äter hon visserligen en gång mitt i natten just nu, men det håller jag på att vänja henne av med, det blir antagligen bättre efter fyra månader när hon ska få lite gröt på kvällen.

Till något helt annat. Jag har köpt ny mobil IGEN. Haha. Ja, jag är mobilberoende. Anledningen var dock något helt annat denna gången. Jag hade en HTC Desire Z, en desire med tangentbord, men plötsligt försvann alla sms. Efter lite forskande såg jag att flera andra haft detta och att HTC inte visste hur dom skulle lösa det. Jag vill inte ha en mobil som raderar hela inkorgen med jämna mellanrum så jag började fundera på att köpa en ny.

Funderade på en iPhone, men nummer fem kommer inte ut förrän till sommaren så jag försökte leta upp en billigare modell att ha under tiden och fann då Sony Ericsson X10 mini pro. En liten mini touchmobil med tangentbord precis som jag vill ha. Fysiska knappar FTW! Den kostade runt två tusenlappar (till skillnad mot de jag brukar köpa på 6-7 tusen) så jag skaffade en sådan.

Men vet ni vad? Jag är KÄR! Den är så liten, men så underbar! Funkar perfekt att surfa och kameran är bra. Otroligt när den är så liten. Laddar man sedan ner en ny hemskräm (Home Tag launcher eller ATW Launcher) blir menyn dessutom precis som HTC! Jag orkar inte med SE:s egen blå hemskräm, med bara en widget per "sida". Så genom att ladda ner en av dessa blir mobilen som ny och man får plats med så mycket mer. Love it!

Nu är jag inte säker på att jag vill skaffa en iPhone till sommaren, denna är ju så fin!

Ah, jag blir helt i extas när jag diskuterar detta... Men vad kan jag säga, jag är en mobilnörd!


En video med ADW launcher, istället för SE:s normala...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback