Lite förbannad, ja...

Okej. Läs noga nu för jag skriver det bara en gång.

Enda sedan jag fick barn, har jag fått höra saker som "Du, du går ju bara hemma, du slappar ju bara... vad för problem har du egentligen!" eller "Ja, tänk på oss som JOBBAR hela dagarna, du är ju mammaledig och kan ha det skönt...".

SUCK!

Jag tror jag talar för alla föräldrar som är hemma med sina barn när jag säger, HÅLL KÄFTEN! Ursäkta mitt burdusa språk men jag är så jävla trött på er som uttrycker er sådär.

För det första så borde det inte kallas mammaledighet, för ledig det är det sista man är. Man jobbar som mamma dygnet runt. Det är underbart att vara mamma, det är det bästa som finns, utan tvekan. MEN, det innebär inte att det alltid är en dans på rosor. Många dagar vill man bara ge upp, när man inte fått sova på flera nätter eller när ens lilla älskling bara skriker otröstligt. Att vara "mammaledig" innebär så mycket jobb att jag de flesta dagar varken hinner duscha, äta eller ta på mig annat än mjukiskläder. Att vara mamma är det underbaraste som finns men också utan tvekan det jobbigaste jag varit med om.

Alla barn är olika, och för vissa kanske det är en underbar ledighet. Men för de allra flesta så innebär mammaledighet allt annat än det... 

Och jag säger inte att jag har det speciellt svårt. Det är så det är att vara förälder. Men jag hatar när folk uttrycker sig utan att tänka sig för, vad fasiken vet dom om hur jag har det hemma? Eller om deras sk. "riktiga" arbete är jobbigare?

OCH VARFÖR ska det alltid tävlas? Vad är det för fel på att lyssna på varandra? Och ha sympati när en medmänniska har haft en dålig dag?

Jag orkar inte med mer tävling iallafall. Nästa gång det sker är det jag som vänder ryggen till.






Kommentarer
Postat av: Mathilda

Bra skrivit gumman!! STÅ PÅ DIG! <3

Det är jobbigt att vara mammaledig. Vet precis hur du känner, hade inte det heller så lätt med Joey. Han var ju också ett litet vaket skrik barn. Men det är bara o säga till om du vill ses en dag, även om du gärna vill ha lite Alva-tillsyn så du kan få sova ut ett par timmar. Så kommer jag gärna o hjälper dig o går på promenad med tösen. :)



Massa kramar till dig!!

2011-02-11 @ 14:35:41
URL: http://mammaensam.blogg.se/
Postat av: Ammy

Stå på dig Hanna! Det är inget fel med att vara mamma (Eller föräldrar över huvudtaget) och uppgifterna som följer med.



Det är ett heltidsjobb 24/7 365 dagar om året! Jag tycker ni är starka och duktiga som vågar ta det jobbet på era axlar och jag tror ni klarar det galant!



Ingen ska få säga något annat!!

2011-02-11 @ 15:06:46
Postat av: Anonym

2011-02-11 @ 16:12:49
Postat av: Miah- Mamma till Julia <3

Håller med helt och hållet.

Bara att gå på toaletten under mammaledigheten får man vara glad om man hinner med.

Vet vissa dagar jag inte fick kissa en enda gång när jag var själv med dottern..

Så de är ett tuffare jobb än att jobba..

2011-02-11 @ 16:14:06
URL: http://miahsblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet! Håller med dig till fullo!

2011-02-11 @ 20:14:06
Postat av: viola

som dom andra skriver så håller jag med, att vara mamma är de bästa som finns men ibland väldigt krävande och inte alls nån "ledighet" som många tror.

2011-03-08 @ 10:53:10
URL: http://mammatillcasper.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback