En välbehövlig födelsedagspresent/julklapp!

Jag och min otroligt fina fästman har efter några månaders funderingar bestämt oss för att åka utomlands en vecka. Och igår slog vi fast saken och begav oss till Ticket för att boka! Den 25/12 åker vi, tidig morgon, till Teneriffa och kommer hem den 1/1 2012! Visserligen är där bara runt 20 grader, men vi är varken ute efter svettig värme eller havsbad, utan vi vill komma bort från all stress vi haft här den senaste tiden. Sedan att det är som svensk sommar där nere just nu är bara positivt och bada i poolen kan man ju fortfarande göra! Alla vet ju att lite ljus gör en mycket piggare.

Anledningen till att det tagit ett bra tag att bestämma sig har varit att vi har varit tveksamma om vi skulle ta med lillan eller låta henne umgås med älskade mormor och morfar under tiden. Vi valde det sistnämda på grund av att Alva inte hade orkat med en flygresa på fem timmar, samt att hon behöver bryta sina rutiner! Det ska bli så otroligt spännande att börja med nya rutiner när vi kommer hem med ny ork och redo för nya utmaningar. Vi är lyckligt lottade som har mina föräldrar där Alva trivs som fisken i vattnet.


Vårt rum med havsutsikt.


Hotellet med all inclusive.


En del av Teneriffa, bland annat vulkanen Teide med snätäckt topp.


Vackert.


Stranden!


Sist vi var iväg var under julen 2009, då åkte vi till Gran Canaria och det var innan Alva hade hittat till min mage. Bilder och annat finns här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback