Lite ditt och lite datt...

Hej och hå! Allt bra med er en kväll som denna?

Jag har väl haft mindre tålamod än normalt idag, mest tack vare sömnen inatt som inte fanns. Men ikväll har jag bestämt att jag ska sova gott hela natten. Jag ska faktiskt lägga mig rätt snart...

Ja, sedan sist har vi väl inte gjort något speciellt. Jag har haft en del egentid, eller tid med vänner, vilket har varit välbehövligt. Tråkigt är bara att folk undrar vad man håller på med. Som om man inte får umgås med sina vänner när man väl skaffat familj. Blir så otroligt trött på det, det är verkligen dags att rensa lite bland umgänget.

Det här med att träffa vänner och hitta på saker utan familjen kommer i perioder. Ibland har jag ingen lust alls, ibland vill jag bara ut och vara mig, Hanna, för en kväll. Det är samma för P-H och sen kan ni säga vad ni vill men det behöver man! 

I torsdags var jag på bio med Milla och såg Bridesmaids, superbra film och vi skrattade igenom hela. Nästan som en "kvinnlig" version av Baksmällan. Vi åt också en bit mat tillsammans innan filmen, och snackade allmänt om saker som sker i våra respektive liv. Man kan behöva uppdatera sig ibland!

I lördags var det kvalitetstid med underbaraste Anna, åh vad roligt vi hade! Var hemma hos henne som bara bor en tre minuter härifrån, lyssnade på musik, drack vin och snackade skit. Det var meningen vi skulle sätta oss på ett ställe med fri bar framåt kvällen men vi hamnade på Ice, en karaokebar där vi aldrig sjäng karaoke.. hmm. Sedan till KB som var precis lika överskattat som vanligt, dvs bortkastade pengar. Vi stack hem till henne igen efteråt och fyllekäkade. Sedan följde hon mig hem. Måste göras snart igen!

Igår var jag på bio med underbara Mathilda. Vi såg "Kyss mig", en svensk dramafilm som handlar om två tjejer som blir förälskade i varandra. Också bra! Men fjortisarna som fnittrade sig igenom filmen bakom oss hade vi kunnat vara utan.

Ja, det är väl det som hänt på sista tiden. Fina, söta, underbara Alva gör nya framsteg varje dag. Hon kan nu ställa sig upp från sittandes med stöd. Jag blir så stolt i hela kroppen när jag ser hennes nya färdigheter. Min fina ängel. Hon är hela min värld... ♥

Om bara några månader (2,5) så blir hon ett år och då ska det bli kalas. I vårt nya radhus. Åh, jag längtar! Ska skämma bort henne upp till öronen...


Lite nya bilder (tagna med ifönen så kvalitén är ju mindre bra...):

   

1. Borsta tänderna är kul! Men helst ska man göra det själv...
2. Favoritsysselsättningen medan mamma diskar, plaska!
3. Tagen för en timme sedan, sömntutan i sängen... ♥

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback