Det börjar dra ihop sig...

Då var det dags igen, lite sådär halvsent på det, men vad gör det om hundra år...

Nyförlovad! ♥

Och kärare än kärast! Det blev inte alls som planerat, den där resan till Köpenhamn. Jag blev sjuk kvällen innan och låg med feberfrossa hela natten. Men vi åkte ändå. Hade det mysigt i hotellets SPA, åkte till experimentariet i Köpenhamn, åt på Jensens Böfhus och sov en hel del. Vilade upp oss ordentligt.

Alva hade det hur busigt som helst hos mormor och morfar, fick vara ute mycket och åka på kalas. Saknade henne som en tok dock, och var så glad när vi fick hem henne igen! Åh, lilla fisunge, som vi älskar dig!!

Idag är väl första dagen jag känner att jag mår lite bättre, läkarna har inte varit överrens om det är bakterier eller virus det handlar om. Dock är det klart att jag har bronkit, någon luftvägskatarr och någon inflammation i halsen. Nu när jag börjar känna mig lite piggare råkar P-H ut för samma sak. Feber än intågande och han mår allmänt piss.

Jag börjar bli lite pirrig i magen inför skolstarten. Dags att återuppta studierna efter mammaledigheten, hur ska det gå? Samma program, samma lärare, samma skola... men en helt ny klass. Ser framemot det dock. Få träffa lite folk om dagarna, prata annat än bebisspråk. (Försöker jag intala mig iallafall, finns inget bättre än att vara mammaledig!).

OCH!!!! Om mindre än en månad flyttar vi till vårt radhus i Eslöv. Vi tänkte göra en vägg i det stora sovrummet, så att vi får tre sovrum på ovanvåningen. Har ju turen att ha väldigt händiga människor i släkten! Och vi är oerhört tacksamma för all hjälp!

Det är mycket som händer nu, det är lite omtumlande när man är van att vara hemma varje dag och göra samma rutiner. Men jag slår vad om att det blir jättebra! :)

Nu ska jag kika klart på Quarantine, en film som går just nu på Kanal 6. Sedan får jag väl hälla i mig lite hostmedicin så att man kan få någon sömn inatt...


Mina fina! En bebis med gumpen i luften och en stackars sjukling! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback