Utmaningar

Tänkte dela med mig av två utmaningar jag fått i dagarna. En "Blogaward" från Maria där jag ska berätta åtta saker ni inte vet om mig, och en lite längre utmaning från Mathilda! Dessa utmaningar ska man skicka vidare, men jag säger istället så att ni som känner för det kan göra dom, bara ni lovar att kommentera detta inlägg så jag kan kika i er blogg vad ni svarat.

Åtta saker ni inte vet om mig;

1. Jag är extremt bollrädd och när vi spelade fotboll i skolan gick det snarare ut på att vara så långt ifrån bollen som möjligt än att springa efter den.
2. Jag gillar piercingar och att pierca mig (även om jag aldrig gör det längre).
3. Jag älskar att läsa böcker.
4. Jag har skrivit dagbok sedan jag var sju år, oftast varje dag, minst en gång i veckan.
5. Jag tycker inte om ost och har aldrig gjort det.
6. När jag var runt 9 år ville jag så gärna ha en mus (men fick inte för mina föräldrar)  att jag köpte en sådan man ger till ormar för sju kronor, som jag sedan hade i hemlighet och matade med ost och annat. Efter en vecka fick jag såna skuldkänslor att jag skrev ett brev till mina föräldrar och sålde musen till en kompis...
7. Älskar skräckfilmer om övernaturliga fenomen men när jag sett en sådan film kan jag inte sova på flera nätter.
8. När jag är full pratar jag med allt och alla (mina vänner vet detta haha...).


3 saker:

Tre saker jag alltid har med mig: Mobilen är egentligen det enda jag alltid har med mig. Resten varierar.

Tre saker jag aldrig skulle göra: Lämna min familj, skada ett barn, skada ett djur.

Tre saker i min garderob: Kläder. Har man något annat där?

Tre saker jag önskar att jag hade: Körkort, färdig utbildning, mer pengar.

Tre saker jag är nöjd med: Min underbara, perfekta dotter, mitt förhållande, att jag inte gett upp min utbildning bara för att jag fått barn. 

Tre saker jag inte är nöjd med: Min storlek, min ljusa hy och min naivitet.

Tre saker jag tycker om att göra: Umgås med min familj, resa och upptäcka, festa med trevliga människor.

Tre saker i mitt badrumsskåp: Smink, deodorant och hårborste.

Tre saker jag ångrar: Att jag glömt mycket av den tyska jag lärde mig när jag bodde i Hamburg, att jag inte lärt mig ordentligt om kost och näring och att jag inte tagit körkortet tidigare.

Tre saker som gör mig glad: Alla nära och kära som bryr sig, min dotter som gör nya framsteg varje dag och min motivation till att bli något här i livet!

Sådär. Se nu till att härma, anta utmaningen eller hitta på egna frågor. Hur som helst, låt mig veta så jag kan snoka!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback