Onsdag

Jag mår inte så speciellt mycket bättre idag. Tog en pilla imorse och blev mycket piggare, såklart kände jag mig nästan frisk på besöket hos läkaren. Blev hemskickad med ögonsalva mot mina röda, kliande ögon bara. Nu ikväll frös jag så jag skakade och kunde inte ta hand om Alva, hjärtat fick göra i princip allt medan jag låg med ett tjockt täcke på mig och försökte bli varm... Men ja, varm var jag redan. Nästan 40 graders feber! Så in med en Ipren och en Alvedon och efter en halvtimme var tempen nere på normal igen. Wunderbar. Svettas som en gris nu dock...

Alva nannar gott. Var vaken i princip hela dagen så älsklingen hade det rätt jobbigt, sedan somnade hon utmattad i min famn vid halv sju. Lilla sötnosen. Imorgon måste P-H jobba igen så då blir det bara jag och Alvisen, men sålänge jag intar piller med jämna mellanrum (det lät rätt hemskt) så håller jag mig relativt pigg tills han kommer hem.

På fredag ska jag och Alva ta igen allt vi missat dessa dagar jag knappt orkat hålla henne ens. Pappa P-H ska på bilträff i Ystad och vi ska mysmysa i soffan. Hoppas verkligen jag är frisk tills dess så vi kan gosa utan att hon smittas!


Sjuklingar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback