Fredag

Idag kan jag inte direkt känna någon lycka över att det är fredag, alla dagar är likadana när man är sjuk. Igårkväll mådde jag riktigt skit, så det blev ett besök på vårdcentralen idag igen. Och denna gång behövde dom inte ens ta något halsprov, jag fick recept på penicillin direkt efter en snabb titt i halsen. Om dom hade lyssnat på mig i tisdags när jag sa att det inte var någon förkylning så hade jag sluppt ha så förbannat ont idag. Men jag kan såklart förstå dom på ett sätt också, bakterierna blir lätt resistenta om man behandlar för många gånger med Kåvepenin, därför ges det inte ut i onödan...

Nu, efter att ha intagit en penicillintablett, två Alvedon och en Ipren så gör det inte lika ont och febern går ner. Men jag är fruktansvärt tjock i halsen så vi får väl se hur det går att äta! Till middag blir det iallafall Korv Stroganoff... Mums! Hoppas jag kan smaka något idag.

P-H är extremt duktig med Alva, och man ser hur stolt han är över att vara hennes pappa. Det känns så underbart i hjärtat, jag blir så otroligt glad av att se dom leka och skoja tillsammans! Alla barn förtjänar en sådan min pappsing!

Knarket jag intar var 6:e timme. Yummie...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback