Måndag

Då var det början på en ny vecka, inte bara en ny vardag utan också en ny vecka i graviditeten. Tiden går jättefort, men det känns faktiskt bara skönt eftersom vi längtar så otroligt. Men hon får gärna vänta iallafall två veckor till innan hon bestämmer sig för att komma ut, för det är då vi får hem vår vagn.

Idag känner jag mig relativt pigg i benen och tar tillfället i akt att fixa undan det sista här hemma och rensa bland alla kläder. Det finns så mycket men inte ens hälften används, så vad gör det då för nytta i garderoben?

Igår röstade både jag och Pejhåå. Vi satt uppe och kollade på valvakan på kvällen och såg hur irriterade alla blev för att SD kom in i riksdagen. Vilka diskussioner som kom upp! Jag ska väl inte uttala mig speciellt mycket om det då jag inte har så bra koll på det partiet som många andra, men att kalla dom rasister är väl att ta i? Dom har vad jag förstått inget emot invandrare, bara sättet Sverige hanterar frågan. Det finns ju flera invandrare i partiet... Visst finns det rövhål, men tro mig, det finns det i andra parti också. Man borde kanske snarare koncentrera sig på att SD bara har en fråga dom brinner för och inte tänker på annan politik som är viktig för Sverige? Det är isåfall den anledningen som gör att inte jag vill ha dom i riksdagen. Rätta mig gärna om jag har fel, för jag vill mer än gärna lära mig...

Annars så ska jag fortsätta fixa och dona här hemma, med bra musik i högtalarna. Ciao!



Kommentarer
Postat av: sabina

ha en härlig måndag:)

2010-09-20 @ 12:35:00
URL: http://sabinamamma.blogg.se/
Postat av: L

SD är verkligen inte ett enfrågeparti, men det är så de blivit profilerade. De har många vettiga åsikter, t.ex. att införa en svensk motsvarighet till Lex Sarah (som gör det lättare för småbarnsföräldrar att skydda sina barn från dömda pedofiler), att låta föräldrar själva bestämma hur de delar upp föräldraledigheten, att införa hårdare straff, att skänka en del av "invandringskostnaden" till att bygga upp krigsdrabbade länder, att se till att pensionärer får det bättre, att minska barngrupperna i förskola/skola.. etc.



Jag röstade på SD igår, och det är jag stolt över. Dock vet jag hur alla skulle hoppa på mig för detta om jag inte var anonym, och det skäms jag över. Jag skäms över att man ska behöva dölja vad man röstar på, och jag skäms över att människor är så okunniga att de kallar SD rasister. För att citera Jimmie Åkesson själv: "vi har inte alls något mot invandrare, vi motsätter oss invandringspolitiken".

Jag skriver under på det!

2010-09-20 @ 13:49:26
Postat av: Hanna svarar

Det är hemskt att du ska känna att du måste vara anonym pga av din åsikt. Det känns otroligt lönlöst att Sverige har demokrati om inte alla ska kunna framföra sina åsikter.



Tack för din kommentar! Jag håller med dig.



Folk behöver vara mer pålästa, jag är en av dom!

2010-09-20 @ 14:02:16
Postat av: M

Jag röstade också på SD!

Vi kan ju knappt ta hand om vårt folk som finns här nu, men alla andra vill ta hit fler, med noll respekt!

Inte okej!

2010-09-20 @ 14:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback