Hicka?

Lillan har haft hicka två, tre gånger under de senaste dagarna. Man kan ju undra vad hon håller på med där inne! Det känns lite roligt, som små rytmiska sparkar. Sedan blir hon lite irriterad på det för efter ett tag börjar hon sparka hejvilt.

Innan jag blev gravid har jag ofta fått förklarat för mig hur det känns när en bebis rör sig och sparkar i magen, men aldrig hade jag kunnat tro att det skulle vara såhär. Det är overkligt och riktigt häftigt, helt enkelt obeskrivligt. I början var det också lite otäckt, som om en liten alien hade flyttat in i magen och planerade att ta över min kropp. Men nu har det blivit en del av vardagen, en underbar del, som lugnar mig och försäkrar mig om att hon lever och mår bra där inne.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback