Fredag

Då var det fredag!

Dagarna rullar på i vanlig ordning och jag bara flyter med. Något annat kan jag inte göra, då kroppen envisas med att må dåligt. Jag har mått relativt bra under hela graviditeten fram tills nu. Nu börjar ryggen värka, illamåendet är ett faktum och hela kroppen är ungefär lika otymplig som ett stort, tungt kassaskåp på en skör glasflaska. Tur är det väl att jag inte behöver jobba, utan kan vila upp mig här hemma... Tycker synd om min ängel som får stå ut med mig, då humöret inte är på topp (vilket kan vara förståligt när man mår dåligt). Han är min hjälte!

Hade tid hos barnmorskan vid tio förmiddags. Det gick snabbt och smärtfritt och kändes nästan onödigt. Jag fick kolla järnvärde, lyssna på lillans hjärta och diskutera diverse tankar, dessutom kollade hon hur huvudet låg. Fick med mig en film hem att titta på med Pejhåå, eftersom vi inte hinner gå på någon förberedande kurs.

Efter besöket handlade jag lite mat och begav mig hemåt. I väntan på stadsbussen så kom det fram en liten pojke, inte äldre än åtta, nio och frågade om jag kunde köpa ciggaretter åt honom. Haha, han förstod nog av mitt ansiktsuttryck att det var det sista jag tänkte göra, för han försvann innan jag ens hann svara. Har föräldrarna inte koll på sina ungar längre?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback