En vända på förlossningen...

Dumma mig. Kass uppdatering igen.

Igår var vi en vända på förlossningen, eftersom jag misstänkte att vattnet läckte eller något liknande. Vi kom dit runt halv ett och åkte därifrån vid fyra. Av den tiden så blev jag undersökt kanske en halvtimme sammanlagt, så snabbt gick det inte! Iallafall så kände en barnmorska först på magen, och lillans huvud är nu fixerat. Sedan fick jag sitta i en otroligt obekväm stol för att göra CTG. Hjärtat fick hjälpa till att hålla den på plats då det var svårt att hitta rätt och den hela tiden tappade kontakt. Hjärtljudet såg fint ut och man kunde även se att jag hade regelbundna sammandragningar.

Därefter fick vi sitta i väntrummet i en evighet och älsklingen fick springa ner och sätta mer pengar på bilen, för parkeringsvakterna är som hökar där. Ett jävla sätt alltså, först så har dom väldigt få parkeringar nära förlossningen, sedan är parkeringshusen fulla?! Kanske borde fundera på taxi den dagen det är dags...

Jag blev iallafall visad till ett rum där en tysk läkare gjorde en undersökning, där kände hon att jag var öppen någon centimeter och hon kunde även känna hinnblåsan som enligt henne var intakt. Ett ultraljud gjordes också, och lillan låg och vinkade till oss! Det var gott om fostervatten så läkaren kom fram till att det inte var något läckage, men vi skulle ringa om det fortsatte eller om sammandragningarna blev fler och intensivare.

Efteråt kände jag mig lättad och glad att allt var bra med vår lilla tjej! Blev först rädd när hon sa att jag var lite öppen, men när jag gjort efterforskningar har jag insett att det kan vara så veckor innan man ska föda. Så här lär det inte bli någon bebis på ett bra tag!



Kommentarer
Postat av: Miah- Mamma till Julia <3

Gud va kul!! =) Du kan ju vara öppen ett tag innan de startar. Jag var öppen minst 1veckan innan dottern är född.

2010-10-12 @ 10:50:17
URL: http://miahsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback