Barnmorskebesök

Kom nyss hem från det roligaste barnmorskebesöket hittills och förhoppningsvis det sista, för nästa tid är bokad den 27:e och då vill jag att lillan ska ha kommit. Förmodligen har hon inte gjort det, men man kan ju hoppas!

Idag träffade jag inte bara min barnmorska utan även en student som var där på sin praktik. Hon gjorde de vanliga rutinproverna på mig, och allt såg bra ut. Mitt SF-mått är nu 36 cm och lillan ligger fortfarande duktigt fast med huvudet neråt. Efter den vanliga kollen satt vi och pratade i över en timme om förlossningen, och barnmorskan försökte demonstrera med en docka hur bebisen skulle ta sig ut... Det var längesen jag skrattade så mycket!

Vecka 37+2. 19 dagar kvar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback