10 dagar till BF

Nu börjar tiden gå fortare! Iallafall för stunden. Kanske är det för att jag haft mitt hjärta hemma någon dag nu när han varit sjuk eller för att jag inte haft lika många intensiva värkar. Hur som helst så är jag bara tacksam ju snabbare tiden går.

Tittar just nu på en norsk dokumentärserie, "Jordmødrene", och sitter och lipar. Det ser ut att göra sjukt ont, men deras blickar när bebisen kommer ut är magisk. Jag både fasar och längtar efter den dagen.

Sedan sist har jag inte gjort så mycket, mest tagit vara på tiden jag haft med min älskling. Vi har skrivit på faderskapspapper hos Familjerättsbyrån, så nu är det klart. Annars har vi röjt undan lite mer här hemma och idag tänkte jag packa det sista till BB-väskan. 

Imorgon fyller min fina syster år, då blir det kanske ett besök i Eslöv. Det vore rätt komisk om hennes bebis väljer att titta ut samma dag! Tänk om man bara kunde få ett datum att ställa in sig på så man slipper all denna ovisshet. Varje natt jag går och lägger mig hoppas jag att det ska vara på gång, varje morgon vaknar jag aningen besviken. Men äh, hon kommer när hon känner sig redo!

Nu ska jag kika vidare. Ciao.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback