Alva, 4 veckor idag!

Nu är vi nyligen hemkomna från BVC där vi varit på fyraveckorskontrollen. Alva ökar stadigt i vikt, vilket gör mig självsäker nog att sakta börja dra ner på ersättningen och börja helamma. Förhoppningsvis håller mina bröst med... Utan tvekan kommer Alvas mage att må mycket bättre då.

Hon hade växt och är nu 56 centimeter lång. Alla kontroller gick bra, hon följde en leksak med blicken, och gav bra gensvar när sköterskan pratade med henne. Det känns underbart i mammahjärtat att utvecklingen går framåt!

Nu sover hon (kryss i taket!) och jag ska också lägga mig för att vila. Antar att det inte blir någon sömn inatt så det är väl läge att passa på nu när tillfälle ges.


En sömnig pappa och en sovande Alva ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback