Onsdag

Guten morgen mina solstrålar, tyskan sitter kvar i mitt huvud sen igår, riktigt härligt! Idag blir det en snabb visit på jobbet för att få lösa en mordgåta. Vi har försökt lista ut vad det handlar om i två dagar nu utan resultat, men det låter spännande. Jag vet inte riktigt vad det har med jobbet att göra men det märker vi nog. Imorgon ska vi åka runt i Kristianstads kommun och även lite längre runtom för att lära oss om mindre kända sevärdigheter som vi sedan kan rekomendera till turister och andra besökare. Jag kunde igår använda mig av mycket information jag fick om Blekinge förra året, då jag jobbade på en turistbyrå där. Eftersom många som åker här förbi, eller cyklar, fortsätter vidare till Blekinge sedan.

Det vi ska syssla med idag kommer bara ta några timmar, sedan sätter jag mig på tåget till Malmö för att träffa hjärtat. Det spelar ingen roll att jag får gå upp klockan fem imorgon, det är värt allt bara jag får spendera en natt i hans famn! Drömde en hemsk dröm inatt också (vilket jag gör rätt ofta nuförtiden) om att han lämnade mig, vaknade gråtandes tre minuter innan klockan skulle ringa. Tack gode gud att det bara var en dröm!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback