Måndag

Jag kan inte påstå att dagen har varit dålig, men lite underlig kanske. När andra svär över vädret vi har haft idag så ler jag. Regn är mysigt och talspråket: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", stämmer faktiskt. Det dröjde inte länge innan jag blev lite sur och tvär, tåget var försenat vilket innebar att jag skulle missa stadsbussen till högskolan med ca tre minuter. När jag står och muttrar som mest sätter ett dussin människor bakom mig igång med att sjunga sommarvisor. Efter en halv hjärtattack börjar jag tycka det är rätt mysigt... men komiskt, att lyssna på "Idas sommarvisa" när regnet öser ned.

Resten av dagen flyter på rätt bra, fram tills jag och Madde faller pladask på det hala golvet i korridoren. Det gör ont som tusan men vi kunde inte sluta skratta när vi släpade fram oss resten av dagen! På dagens lektion pratade vi om blommor och lekte träd, jag fick vara en rot och göra ljudeffekter när vattnet skulle sugas upp. Vänta lite... Pluggar jag verkligen på en högskola, eller går jag på dagis? Haha.

På bussen på väg hem somnade jag efter några minuter och sov nästan hela vägen till malmö. Precis som min status på facebook säger så är det totalt omöjligt för mig att hålla mig vaken på en buss, hur pigg jag än är när jag stiger på.

För några dagar sedan överraskade Pejhåå mig med en fin ros, behöver jag säga att jag blev glad och kär på nytt? Jag älskar honom över allt annat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback