Måndag

Då var äntligen min lediga dag här och det är riktigt skönt efter att ha jobbat helg. Tyvärr är P-H på jobbet så vi träffas inte mer för det, vilket jag tycker är riktigt jobbigt. I genomsnitt ses vi ungefär två timmar om dagen, eftersom jag åker halv sju på morgonen och är hemma klockan tio på kvällen. Men nu har jag jobbat i sex veckor och det är bara lika många veckor kvar innan vi har en vecka ledigt tillsammans. Då ska vi till Ullared, om allt blir som det är tänkt. Hihi.

På söndag flyttar jag permanent hit till Malmö, och lämnar korridoren för gott. Gissa om jag älskar den tanken! Inte för att jag spenderat en natt i det rummet på en halv evighet, men det är ändå skönt att bli av med den.

Efter jobbet igår blev det ett stop i Eslöv där mamma och pappa bjöd oss på köttfärslimpa, snacka om att jag åt som jag aldrig sett mat tidigare. Vi fick även rester med oss som vi ska mumsa på ikväll... Sedan hämtade vi Pejhåås mamma i stugan och körde henne hem. När vi kom hem tänkte vi först se på film, men det varade inte så länge för jag somnade på ungefär två sekunder. Någon timme senare blev jag väckt av en puss och kilade in i sovrummet och la mig istället. Jag älskar att bo med honom!

Idag går jag också in i vecka 26, och nu hinner jag inte längre med. Det känns som att en vecka går på en dag och jag får lite panik över det. Så mycket kvar att fixa och så lite tid, hur gör man?

Nu ska jag gå och lägga mig och sova ut, man får passa på när man är ledig för imorgon är det jobb igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback