Åhus Turistbyrå

När jag säger att jag jobbar på en turistbyrå tror folk att allt vi gör är att visa vägen och erbjuda broschyrer om sevärdigheter. Men det är inte allt...


Här är en del skojigheter vi får vara med om:

– Var kan man bada i en insjö med tretton hästar?


– Har Kristianstad eller områden runt staden problem med Stormar, Tornados, Jordbävning eller liknande? Har ni det ofta, eller bara ibland? För jag ringer från London och tänkte köpa hus i Tollarp.

– Jag ska på konsert ikväll och det regnar. Tror du att de lägger en presenning över slottet då?


– Kan man få låna tvättmaskin på turistbyrån?


– Hej vi är 60 personer som vill döpa oss! Kan du hitta ett bra ställe med forsande vatten? Det får inte vara i saltvatten eller i en sjö.


– Vet du om de har startat en nudiststrand i Friseboda? För sist jag var där kom det fram en gubbe till mig med hela paketet framme. Och det vet du kanske hur äldre män ser ut nakna, det var ingen vacker syn ska jag säga dig!


– Kan du säga till kommunen att folk ska ge fan i att trakassera mig sexuellt när jag går på stadens offentliga toaletter!


– Jag ska ha barn om en månad och nu ska vi åka till Lalandia. Vet du om det finns något sjukhus där man kan föda barn om det behövs?


– Jag har precis fått ett nytt pass och där står fel personnummer. Kan du ändra det till mig?


– Vi skulle vilja åka till Blomstergården i Eringsboda, var ligger det och hur kommer man dit?
– Det ligger i norra Blekinge och man måste köra bil, för det går tyvärr varken tåg eller bussar dit.
– Ojdå. Vi är inte så förtjusta i Blekinge. Man kan inte åka dit utan att åka till Blekinge?


– Vill ni ha en kasse?
– Nej tack, jag har precis fikat.

– Hej, mitt namn är Markus Haraldsson, jag ringer från Kristianstadbladet. Har ni märkt av att det är ovanligt mycket getingar i år?


Under ett samtal med en camping som frågar efter namnet på kunden som de skall boka i:
– Om jag får be om ert namn.
– Henrik Koski
– Hur stavar ni det?
– Som koskit utan t.

– Vilken är den här 30-kilometersgatan? Den där man kör 30?

(Med argt tonfall) – Det är ju helt omöjligt att hitta till den här turistbyrån! Jag har letat i två timmar! Sen gick jag runt i broschyrrummet i tjugo minuter och letade efter personalen.

– Har ni en förteckning över alla handikappade hotell i stan?

Äldre man närmar sig Jenny som arbetar vid datorn:
– God middag, jag skulle bara fråga om du är från Kina eller Japan?
– Kina.
– Ja, det är så svårt att se skillnad mellan de två länderna, tycker jag.
Mannen lämnar sedan belåtet Turistbyrån.




Kommentarer
Postat av: milla

hhahah fn va skoj att få sånna kommenterar.. hhehe klockrena ;)

2010-07-06 @ 09:28:12
Postat av: Gabriella

HAHAHAHAHAAH! Ahh, det är ju helt underbart! :D

2010-07-08 @ 15:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback