Torsdag

Jag har lite svårt att förstå att det snart kommer ske en stor förändring i mitt liv, egentligen är jag ganska van vid detta då jag flyttat och hållt på flera gånger på bara några år. Livet har tagit många vändningar sedan studenten. Men det känns extra stort just nu eftersom livet är bra, och jag är rädd att det ska bli sämre... Innan har det knappast kunnat bli värre. Innan denna månad är slut ska jag ha slutat på mitt nuvarande jobb, ha börjat plugga, gärna ha hittat en lägenhet och börjat packa. Samtidigt som det är lite motvilligt jag lämnar denna trygghet så känns det spännande, jag älskar att ge mig in i nya saker och få nya erfarenheter!

Jag är liksom så kärleksfull idag! På ett bra sätt. Kärlekskrank och bara allmänt glad över livet och vad det har att erbjuda om man får uttrycka sig så! Även när det är kallt ute och mörkt så finns det något positivt i varje dag. Jag är bara så tacksam.
 
Visste du att i genomsnitt, om man räknar bort dom yngre barndomsåren och de äldre levnadsåren, så lever en människa i genomsnitt 27.000 dagar, TJUGOSJUTUSEN DAGAR.
Det är ingenting!

Och på dessa 27.000 dagar ska vi hinna uppleva så mycket som möjligt för det är den bästa tiden i våra liv och det är ungefär en tredje del av våra liv, de andra 27.000 dagarna vill vi ju ha dessa fina minnen att komma iväg och tänka tillbaka till, prata om och vara glada över.
Jag har börjat komma in på mina 27.000 dagar och det är mycket jag ska hinna med. Det gäller att ta vara på tiden vi har här och vara glada för det vi skapat, istället för att slösa massor med tid på att gräma oss över det vi inte har.

Make every day count! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback