Tankar & åsiker

D säger:
tänk att vara gammal när man får sin  första kyss

Hanni säger:
Det finns värre saker.

D säger:
som?

Hanni säger:
För att ge ett av många exempel, det som sker på Haiti nu, människorna som lider där.

D säger:
jo men sverige är sverige så är det tyvärr

Hanni säger:
Ja och?! SVERIGE ÄR SVERIGE? Vi lever i en gemensam värld där medlidande bör kännas för ALLA som har det svårt, inte enbart för de som lever inom våra landsgränser!

D säger:
jo men då är ju livet ett helvete iaf

Hanni säger:
Människor i Sverige (för att nu ta detta land som exempel) lider också! Hemlösa fryser ihjäl, barn misshandlas både fysiskt och psykiskt, mord sker, nära och kära får cancer eller annan dödlig sjukdom... Och du tycker livet är ett helvete för att du inte får ligga. Get over yourself! Det är så egoistiskt att sitta och tycka synd om sig själv när du i själva verket kan ändra på det om du bara ger dig fan på det!




Detta är en del av en konversation jag hade på msn nyss. (Jag måste tillägga att denne person inte lider av någon psykisk sjukdom). Jag säger bara:

Positivt tänkande!

Vill du inte vara social så skit i det, men då ska du vara medveten om att du har valt det själv. Och bara för det så finns det ingen anledning att vara negativ och tycka synd om sig själv.
Varje individ tar ansvar för sitt eget välmående.

Med det menar jag självvalda saker.
Har man en sjukdom så gör man allt för att bli av med den.
Man borde göra samma sak med en fobi eller annat liknande.
För att bli av med en insektsfobi tex... Så är det bästa sättet att lära sig vara i närheten av en insekt. Kanske känna på en. Tvinga sig själv. Det funkar...
Är man mörkrädd. Utsett dig för mörker.
Har man socialfobi. Träna på att träffa människor.
Börja smått, utveckla sedan.

Är man som jag, tjock, och mår dåligt av det.. så har man ett ansvar att träna och äta rätt för att bli av med övervikten, och då bli av med anledningen till att man mår dåligt. Att gå runt och tycka synd om mig själv hjälper ingen, allra minst mig själv!

OCH JO, DET ÄR SÅ ENKELT!

Livet suger, det gör det för alla ibland. Men en dag inser man att det finns något där att leva för. Och då ångrar man att man slösat halva sitt liv åt att tycka synd om sig själv... Utan att agera.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback