Onsdag

Gårdagen var lite speciell, den innehöll bl.a. föreläsning om hållbar utveckling, mörk choklad, fairtrade, spybollar, spillning, skelett och fåglar.

Jag vet nu t.e.x att trettiotusen kor slaktas i onödan och att nio miljoner kilo ätbart kött slängs varje år. Jag vet även att vi 1930 var ca två miljarder människor på jorden men att vi nu är hela 6,5 miljarder.

"Problemet med mark är att den slutade tillverkas för längesen"

"Många små saker
som göra av många små människor
på många små platser
kan förändra världens ansikte"

Det är kul att man tycker skolan är så pass intressant att informationen fastnar i huvudet frivilligt och att man tänker på det även efter skoltid. Det har jag inte direkt upplevt innan. Kanske ytterligare ett tecken på att jag äntligen hittat rätt?

Idag befinner jag mig i Malmö, eftersom vi är lediga idag åkte jag hit igårkväll för att få somna bredvid min sötnos. Det ger en så mycket energi att man orkar kämpa vidare utan problem, positivt för plugget!







Dagens OMG facts: "Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" är rädslan för långa ord.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback