Djurplågeri

Nu så mina vänner, och fiender! Nu vill jag höra er åsikt.

En man slängde en hund från en bro i Ryssland, medan ett par andra filmade och skrattade. På facebook finns det en grupp med alla som tycker det är förjävligt, och nedan är en liten diskussion angående detta.




Sigvard Plommonquist säger
Killen förtjänar högst några veckor på anstalten. Anser ni att hunden är mer värd än honom? Lider faktiskt med killen som gjorde det här, tycker synd om honom, att det finns så många trångsynta personer i samhället som bara ska hata, och hata.

Nanna Vollen säger 
Ja, hunden är mer värd än vad han är.

Sigvard Plommonquist säger 
Hur kan ett djur ha ett högre värde än en människa? Hoppas du skojar...

Nanna Vollen säger
Ja, hunden är väl exakt lika mycket värd, med samma kapacitet att känna smärta och rädsla, skillnaden är bara att en hund inte är illvillig

Hanna Olsson säger
Hunden är DEFINITIVT värd mer än den där äckliga människan!!!!!!!!! Jag hade gärna slängt honom över broräcket. En människa som honom är inte värd att leva, det han gjorde är bara hjärtlöst.

Sigvard Plommonquist
Människan är högst upp på näringskedjan och har högre rang. Tycker du att alla djur har samma värde som människor?

Brunte Limpdick Malm
Jag värderar många djur högre än vad värderar människor, nej jag ser det inte som ett skämt.

Sigvard Plommonquist
Skulle du slängt honom över broräcket har ju inte du heller någon rätt och leva? För då har ju du utfört en lika illa handling?

Nanna Vollen
Jag anser inte att det ligger i att han är människa, det ligger mer i vad han har gjort sig förtjänt av, en människa som har mage att slänga en liten hund ut för en bro har bevisat sitt värde

Hanna Olsson
Jag står för vad jag säger, jag tycker verkligen att hunden är värd mer än den där idioten. En människa kan tänka mer och se konsekvenser av sina handlingar, ett djur dödar för att äta. Inte för nöjets skull. Det gör djur mer värda. Och NEJ, jag anser inte att det vore en dålig handling, med tanke på det han gjort mot ett OSKYLDIGT djur.

Marcus Iwarsson
Det är sådana som dig (som tycker människan har mer värde) som förstör jorden, tror att man kan utplåna alla djur bara vi ha det bra.

En hund har inte mer värde än en människa i vissa fall, men denna hunden o alla andra hundar har mer värde än dom som plågar dom, dom som plågar och bli kåta av att döda djur förtjänar inte att leva på denna jord.

Och om jag ska vara ärlig så hade jag räddat min hund före en okänd människa till 100%!!!!

Hanna Olsson
Att döda för att äta är stor skillnad mot att döda för nöjets skull. Våld lär inte lösa något i detta fallet, han borde bara dö så han försvinner.

Sigvard Plommonquist
Den här mannen har nog ett gott hjärta han också ska ni se, känner många som honom. Vissa kommer på bättre tankar genom åren. Den här killen är fortfarande väldigt ung och ser inte konsekvensen av sitt handlande.

Marcus Iwarsson
Vadå mogna ytterligare? Enligt uppgifterna är han 29 år gammal, är det inte då man har jobb, familj o hus? tror inte han kommer mogna något vidare, hans farfar var likadan och då kan dom lika gärna ge han vad han förtjäna, det är att någon kastar ner honom för bron och ser om han överlever!

Robin Lindelöf
Jadu sigvard håller helt och hållet med dig..
Människor som har sett denna film har inte sett ett skit som finns på internet. Ni ser en hund bli dödat och blir helt jävla tokig.. Gå in på hemsidor som visar då människor blir dödade, halsen avhuggen, våldtagna i flera timmar tills de dör osv men vad säger ni om det? Nä det är myyycket värre när en hund dör.

Ni hade inte gjort ett skit ifall ni sett honom IRL ifall ni var själv för ni sitter bakom eran jävla skärm och snackar massa skit.

Titta på theYNC.com osv så får ni se på saker som händer människor istället och kanske tar och tänker efter.
Folk är så dum i huvudet och tror världen är så jävla fin bara för att saker inte visas i aftonhoran som denna sak gjorde.

Hanna Olsson säger
Robin. Vem säger att man måste välja? Djur eller Människa? Jag tycker klart som fan att saker som händer oskyldiga människor också är hemska! Men denna grupp handlar om hunden som blev nedslängd från en bro, det är också det vi diskuterar och tar ställning till.

Visst kan man skriva mycket på internet som man sedan inte vågar stå för. Vi har ju tydligt märkt vissa idioter här, som "Sigvard" tex. Det krävs att människor engagerar sig för att något ska hända! Vill man hjälpa djur som har det svårt finns det tex Djurens rätt.

http://www.djurensratt.se/portal/page/portal/djurens_ratt



Det är otroligt vilka korkade människor det finns... Ett tydligt tecken på det är när man inte vågar stå för det man säger, som Herr Sigvard Plommonquist. Det är ju absolut hans riktiga namn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback