Christmas

Jaha. Då var julen över detta året också, men i år har det varit extra speciellt eftersom det varit Alvas första. Och bortskämd blev hon med massor av fina paket! Vi hade det jättemysigt hos min syster med familjen, jag kunde inte bett om något mer.

På lördagen begav vi oss till Media Markt (precis som resten av Sverige) där det var 20% på allt i hela butiken. Jag köpte min efterlängtade mobil, det gjorde mig så oförskämt jäkla glad! Jag tackar jobbet, som gav mig en oväntad lön nu månader efter jag slutat.

Annandagen spenderades hos Alvas farmor, där vi firade julen lite till. Det var också skoj och Alva fick mysa i flera famnar. På kvällen var hon lite gnällig och "svårsövd", men det kan man förstå då vi varit borta varje dag då. Och alla vet ju vad bebisar tycker om att rubba på rutiner...

Julen har iallafall varit väldigt lyckad!

Imorse fyllde lilla hjärtat hela åtta veckor! Och på söndag är hon två månader (då även hennes fina pappa fyller 27 år), det ska självklart firas! Alva växer så det knakar, hon har numera storlek 62 i kläder, och skulle inte förvåna mig om hon snart får börja använda 68. Vilken tur att hon fick mycket kläder i julklapp.

Annars fungerar rutinerna förvånansvärt bra. Hon sover hela nätter nu, minst sex timmar i sträck. På dagen vill hon dock inte sova lika mycket. Inatt sov hon från 21.30-04.30 då jag stoppade in nappen och hon sov vidare till 06.30. Sedan åt hon och fick ny blöja, samt flyttades till vår säng. Sedan sov hon ytterligare någon timme tills mamma och syster kom på besök.

Vi begav oss ner till Entré vid halv tolv och då sov hon i vagnen lite till. Efter det har hon dock varit vaken fram tills nu, men inte mig emot. Man hinner ju nästan sakna henne när hon sover...


Julafton, med en sovande liten Alva i famnen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback