Söndagsångest?

Tiden går när man har roligt. Det är verkligen så, denna helgen har gått superfort eftersom hela familjen varit tillsammans och njutit av varandras sällskap. Mitt i veckan blir det så enformigt, när jag och lillan är själva.

I fredags shoppade vi lite, det var meningen att vi skulle köpa julklappar men inte en enda kom vi hem med. Istället köpte vi annat, en del saker till Alva. Igår åkte vi till min farmor i Ljyngbyhed, för att fira hennes födelsedag, och idag har vi mest tagit det lugnt. Städade lite nyss för att det såg verkligen hemskt ut här!

Imorgon börjar den tråkiga vardagen igen. Vädret gör så att man inte gärna ger sig ut på äventyr. Jag längtar efter våren, även om snön är mysig att se på - inomhus.

Nästa helg ska Alva spendera natten hos sin mormor och morfar, och jag och P-H ska få vara hos själva igen, inte bara en mamma och pappa. Det är nervöst att vara utan lillan en hel natt, och jag vet inte riktigt hur jag kommer reagera, även om jag vet att hon har det superbra. Men samtidigt är det riktigt välbehövligt för oss båda, och vi har sådan tur som kan få lite avlastning. Tack mamma!

Nu vaknar nog vår fina ängel snart och det är dags för mat igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback