December

Oh, lilla sötnosen. Hon är världens finaste. Har legat och tittat på henne i en halvtimme nu, där hon ligger i vår säng och sover så fridfullt. Jag har världens finaste familj!

Natten har varit riktigt bra. Igårkväll somnade hon efter kvällsmatningen och sov i soffan till 01. Det gjorde jag med fast i sängen, medan älsklingen satt i vardagsrummet och hade koll på lillan. Sedan fick hon mat igen, och flyttades in i sängen. Där sov hon till halv sex och fick sedan mat igen lite halvvaken. Och nu sover hon fortfarande...

Så jag vågar påstå att jag är utvilad idag! Och jag hoppas att det kommer märkas på lilltjejen också, genom mindre skrik. Vi som misstänkte kolik. Kan hon ha det fast hon sover så bra vissa nätter?

Kolik eller inte, hursomhelst känner man sig riktigt hjälplös när hon bara skiker och skriker. Tårarna sprutar på en själv samtidigt som man försöker göra allt för att hon ska lugna sig. Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta bara är en utvecklingsfas hon går igenom och att det försvinner inom några dagar.

Idag för exakt en månad sedan åkte vi in till förlossningen. Sedan föddes hon på natten... Den bästa (och mest smärtsamma!!!) natten i mitt liv. ♥


Alva, när hon fortfarande låg i mammas mage.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback