Sommarlov!

Ja, nu var det äntligen dags för mitt sommarlov. Eller höstlov jag ska skriva, för värmen verkar ha försvunnit. Jag är iallafall ledig nu fram tills jag börjar mitt heltidsjobb som mamma! Det känns riktigt skönt med tanke på att kroppen inte riktigt orkar med mycket rörelse eller ansträngning längre. Foglossning, om än mild just nu, och sammandragningar gör att man vill stanna i sängen eller soffan hela dagen.

Igår åkte vi iallafall ner en runda till Malmöfestivalen, sista dagen och man känner sig lite tvungen att titta. Vi åt älgkebab (ingen höjdare!), minimunkar och langos med grädde och sylt... Det fanns så mycket men våra magar sa stopp efter det. Innan vi åkte hemåt tog vi en titt på scenen på stortorget där Sarah Dawn Finer uppträdde samt en symfoniorkester som spelade Beatleslåtar.

Idag vaknade vi relativt tidigt och begav oss till Center Syd, där fick jag tag på en väska, tröja, kofta, smink, skor och lite annat skoj. Vi hittade även en liten mysdress till tjejen i magen, varm och skön, som hon ska få ha på sig på väg hem från BB. Köpte den i storlek 56 för säkerhetsskull. 
Sedan såg vi även alla fjortisars favorit, Darin! Jag måste dock erkänna att han sjunger jäkligt bra live! Efter att ha handlat lite mat på Maxi orkade inte den gravida kvinnan något mer, så vi satte oss i bilen och körde hem.

Innan vi åkte imorse skulle jag diska. Och ja, det gick inget vidare. Efter att ha tappat upp vatten i vasken, så pillade jag lite med några bestick. Plötsligt dök det upp en fet äcklig spindel och jag skrek som en rädd liten flicka, samtidigt som jag slängde allt jag hade i mina händer och sprang ut till P-H i hallen. Fy fasiken, vilken adrenalinkick. Jag känner fortfarande hur hjärtat börjar slå i 190 när jag tänker på det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback