Lördag

Värmen är tillbaka! Kanske inte riktigt så mycket som sist dock men solen är här, och steker. Den värmer upp hela rummet som en ugn. Jag befinner mig på jobbet just nu och jobbar fram till 17.00 idag. Därefter får vi se om jag ska hänga med hjärtat till Helsingborg för lite brumbrum, även kallat streetrace.

Jag läste precis på Aftonbladet om två hundar som blivit stulna, när ägaren lämnat dom utanför en affär när han skulle handla. Det var hundar som används i hundkampsporter och ägaren var nu rädd att det var just det tjuvarna skulle använda hundarna till. 

Det är så vidrigt att människor kan göra så. Underhållas av hundar (eller djur förövrigt) som biter ihjäl varandra, och slå vad om pengar gällande det. Och jag förstår inte hur ägaren vågar lämna sina djur utan tillsyn, så att någon bara kan ta dom sådär. Jag hade aldrig lämnat min bebis ensam? Inte heller en materiel sak som en mobil hade man lämnat utan tillsyn ute bland folk, för alla vet att det hade funnits någon idiot som försökt stjäla.

Nu ska jag återgå till mitt väldigt intressanta jobb, och hjälpa turister som inte finns. Ciao.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback