Torsdag

Dagen började okej, jag gick upp utan några större problem men väl på bussen somnar jag efter två minuter och sover hela vägen från Malmö till Kristianstad. Väl där är det dags för utflykt med skolan, vi går och vi går och vi går... Det märks att konditionen inte är som den en gång var, eller förresten, har den någonsin varit bra? Iallafall, vi leker lite lekar på vägen och till slut kommer vi fram till en skog där vi sätter upp våra stormkök och sätter igång med matlagningen. Grönsakssoppa stod på schemat och det var smarrigt! Till efterrätt gjorde vi krumelurer, eller vad dom nu heter, haha. En blandning mellan pannkaka och sockerkaka tydligen.

Men dagen har i överlag varit bra. På bussen på väg hem kom jag på en hel del saker som jag verkligen hatar. (Och ja, det mesta har jag läst i tidningen idag, vad är det för värld vi lever i?!)


Jag hatar bland annat:

Folk som lämnar sin hund fastbunden utanför en affär, så att tjuvar lätt kan sno åt sig dessa och sälja till någon äcklig människa som använder dessa i kampsporter.

Folk som på bussen fäller ner sätet så att jag nästan får deras huvud i knäet.

Japan för dess brutala sätt att avliva herrelösa hundar. De stänger in dom i små glasburar och kväver dom med koldioxid.

Folk som tränger sig på tåget innan andra har hunnit stiga av. Lär er vett!

Att skatten planeras att höjas med tretton kroner per hundralapp.

Okunskap i fattiga länder, människorna där som har tio ungar när dom inte ens kan ge mat till en. Ska vi skänka lite kondomer?

Hedersmord. En trettonårig flicka blir våldtagen och hennes föräldrar begraver henne levande. Vissa stenas till döds. En del religioner borde förbjudas och det står jag för. SOM FAN!

Att killen som våldtog, misshandlade och torterade en tjej utanför kristianstad och lämnade henne för att dö, bara får tolv års fängelse. Nej, det räcker inte! Han borde DÖ!

Hmm. Det var nog det mesta. Påminn mig gärna och det finns något mer jag borde hata.
Annars så hörs vi nästa gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback