Ibland måste man klaga...

Idag tycker jag inte om att vara gravid. Jag känner mig som en tjock korv och samtidigt som en anka när jag lunkar fram på gatorna, och jag är bara i 14:e veckan. Hur ska detta sluta? Jag tog en sväng in om centrum efter jobbet och försökte hitta något passande till ett bröllop vi ska på i slutet av nästa månad. Lyckat. Jag fick inte på mig något och vad jag än försökte ta på mig så fanns det fettvalkar ivägen överallt. 
 
Jag avundas tjejer som bara får en liten kula på magen när dom blir gravida, min mage kommer bli gigantisk men det slutar inte där, nej, resten av kroppen sväller upp som en ballong också. Huden blir konstig, håret blir fett, naglarna bryts lätt, man svettas som en gris och får svårt att andas efter två minuters promenad.

När man är gravid får man inte dricka alkohol, man får inte röka, man får inte ens sola. Det känns inte lönt att gå ut denna sommaren.

Dessutom ska vi klämma ut ungen också, känn på den!

Nej, detta är orättvist. I nästa liv röster jag för att mannen får ta över allt detta. Så det så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback