Sept. 29, 2009

Det är tisdag. Idag är jag disträ.

Imorse på tåget fick jag en mening på hjärnan "..ein gefühl als fährst du achterbahn, ich bin ein bisschen nymphoman", antagligen på grund av våra diskussioner igårkväll. Don't ask me why!

Sedan försvann tankarna iväg. Till tysklandet och livet jag hade där.

Ich und Sarah
Osterfeurparty, Hamburg


Det känns som igår men ändå som att det var flera år sedan, faktum är att det var två år sedan jag bodde där. Två år! Vad har jag gjort med mitt liv sedan dess? Ingenting. Bara blivit äldre. Men klokare? Njäe, det kan jag inte påstå.

Jag saknar det, men ändå inte. Om jag skulle bestämma mig för att åka dit igen skulle det inte bli samma sak. Det som var är oslagbart, hur ska man kunna ersätta det? Alla har gått vidare. Jag har definitivt gått vidare.



Men vi hade kul. Jag vågar nästan påstå att 2007 var ett år jag aldrig kommer glömma. Studenten innan jag flydde landet har ju också satt sitt spår. Hela gymnasietiden, som definitivt har format mig till den jag är idag. Kajsis, PH, Jessie och Suss. Att dessa fyra tjejer skulle hamna i min klass... Jag kan bara säga tack för allt ni gjort för mig under dessa åren. Gymnasiet hade inte varit detsamma utan er.






Det är bara en liten del av mitt liv. Men fyfan vilken stor plats det tar upp i mitt hjärta.

Minnen ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback