Hatar du kvinnor?

Ja, jag vet att jag inte är snabb, snarare tvärtom. Jag hör till snigelsläktet när det gäller att kolla på nya filmer. Så bli inte förvånad nu när jag ska berätta att jag såg på film igår, en film som du säkert såg för längesedan.

Män som hatar kvinnor.
Om filmen var bra? Alltså, jag har ingen som helst lust att skriva om det utan jag vill skriva om hur jag känner mig efter att ha sett filmen. Jag sitter här fullkomligt rasande och full av aggressioner! Jag matar under en film med olika former av kvinnoförakt både från gäng, maktövertagande personer, släktingar, familj - you name it. Det är inte till någon tröst att jag har haft ett bra liv utan innehåll av detta, det ska fan i mig vara en självklarhet, en rättighet och ingen "tur" att inte behöva agera som objekt åt någon oavsett form.
När jag var liten så fanns det en gubbe som jag tyckte väldigt illa om, jag var rent av otrevlig mot honom, hälsade inte och om jag väl sa något så var det bara otrevliga ord som kom ur min mun, uppnosiga otrevliga ord. Varför? Det är inte ett typiskt beteende för mig men denna man hade under en gång i mitt liv försökt "kittla mig" men det han egentligen försökte var att klämma mig på brösten och jag var inte ens 15 år. Jag kan bara tänka mig hur många han har "kittlat" genom sitt liv och jag kan inte påstå att jag lider av att inte ha honom i mitt liv i dagsläget. Jag har däremot vänner som blivit utsatta för så mycket mer än en "Oskyldig kittling" och som inte riktigt kunna uteslutande agerat som mig.
Jag blir så arg!

Och jag blev mest arg i filmen över scenen när hon bara lämnade honom där i rummet, efter att ha blivit våldtagen med att sparka upp dildon i röven på honom. Jag nästan kokade och kände "jaha?! Ska du lämna honom så?!" så det var tur för henne att hon vände om, jag blev mer tillfreds med hennes agerande även om det bara stillar ett begär av hämnd och inte kan uteslutande få henne att glömma de minnen hon kommer få bära med sig under resten av sitt liv..

MEN tänk om alla kvinnor skulle göra så som någonsin hamnat i en situation där en man, familjemedlem eller någon i ens liv nyttjat dig utan dess vilja, hur många skulle då ha tatueringar på magen? Jag undrar. Hur många skulle bli märkta för livet och hur rädd skulle du bli om du träffade din framtida man som hade "Blivit märkt". Hade du backat eller hade du tagit risken och tänkt "han har förändrats, han är inte alls samma människa"...?

Jag bara undrar..

I mitt fall förändrades aldrig denna man, han fortsatte att oskyldigt kittla små tjejer för att få en chans att vidröra deras bröst och även om det kan verka "oskyldigt" så är det bara för att Du jämför med en grövre handling, men i grund och botten är det Inte okej och inget som man önskar att någon ska drabbas av, ingen mor, ingen syster, ingen dotter, ingen vän, inte ens en ovän.

(O håll inne med erat "det är faktiskt män som drabbas också" snack för det vet jag men detta inlägg är mycket väl medvetet vinklat!)

Så länge jag inte tillåter att någon ska ta på delar av min kropp, så ska ingen ta på dem.

Avslutandevis så behövs det väl antagligen såna här filmer för att vi ska vakna upp och se vad som händer runt oss och det gör mig upprörd och förbannad att det är så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback