Fundera

Har du någonsin hört detta ord:

Trichomonas

?

Innan du läser vidare så fundera på vad du tror att det betyder eller vart de kommer ifrån så förklarar jag lite närmare sen. Nästa ord att fokusera på är:


Lymfogranulorna venereum

?

Kanske ordet låter mer bekant, eller inte? Fundera ut en fantasibetydelse annars så tar vi det sista ordet som jag tror fler känner igen

Mychoplasma genitalium

?
Alla dessa ord har en sak gemensamt, de står under samma lag som följande ord som jag HOPPAS att många känner igen:

Gonorré, chlamydia, flatlöss, herpes, syfilis


Okej. jag satt online och hade en konversation kring könssjukdomar och ifall folk testar sig nog ofta eller inte och om du inte ens kände till alla sjukdomar som existerar så tror jag inte heller att du testar dig nog ofta. De flesta av oss gör inte det, vi litar på såväl partners, one night stands eller andra tillfälliga oregelbundna som regelbundna kontakter och de flesta av oss känner någon eller har själva blivit drabbade för någon form av sjukdom.

Men fatta att det finns så många som vi inte känner till, som vi inte kan namnen på och de utvecklas bara fler och fler!

Jag röstar på en lag att alla under 30 ska testa sig en gång i halvåret!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback