Lördag

Vintermys.
Aaaa. Vad härligt det vore med vintermys. Nu!
Vill ha! Nu!
Peejhåå?

Nu är det helg igen.
Veckorna går ypperligt fort nu för tiden. Ju äldre man blir, desto fortare går minuterna, timmarna, dagarna, veckorna, månaderna, åren. Livet..
Skrämmande faktiskt!

Jag vet inte vad vi ska göra i helgen. Jag tycker om att inte veta. Vill inte veta. Vill inte planera.
Det går inte.
Jag längtar något så otroligt efter P-H. Fast han bara är på jobbet i några timmar. Jag vill att vi ska ha några sådana där dagar då man sover länge, äter frukost i evighet och sedan bara är. Med varandra. Bara vi två. Och vi kan göra vad vi vill.
Dessa dagar är dyrbara för de infaller inte allt för ofta. Vill ha honom här. Nu!
Saknar dig allt för ofta..

Undrar om myror bråkar ofta? I så fall är det nog jobbigt för dem, eftersom de bor så nära inpå varandra. I en stor hög, klump, stack.
Men om alla myror i en stack älskar varandra kanske det är mysigt att bo i en klump. Fast jag skulle aldrig klara av det, för jag måste vara ensam ibland. Och tänka ifred.
Men myror kanske inte vill tänka ensamma. De vill tänka tillsammans.. Hmm.

Urk...jag är verkligen störd. Det är jag. En rubbning i den orala fasen eller vad säger du, Freud?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback