Ilska/glädje

Om jag skulle spendera hälften av tiden att känna så sprudlande lycka över alla vackra människor runt omkring mig som jag känner ilska över de fåtal idioter som jag på ett eller annat sätt inte kan göra mig av med ur min livscirkel så skulle jag vara på topp jämt. De tar ett tag att jobba upp humöret på topp och en sekund att tappa allt och bli irriterad och ilsken.

Så kan jag ju vända på situationen och jag kan tänka mig att det finns både en och två människor som bara av att höra ens mitt namn eller något om mig hamnar på nivå 100 i ilskhetsfaktor och absolut inte får positiva vibbar av att på ett eller annat sätt inte kunna utesluta mig ur deras liv, människor som jag inte ens vet att jag kan reta till förbannelse bara genom att finnas till!

Jag får helt enkelt trösta mig med att jag väljer vad jag vill lägga min energi på och de tog mig ca 3 minuter att skriva detta och nu har jag flera tusen minuter att glädjas åt innan jag somnar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback