Det finns tillfällen i livet som är väldigt lätta att missa, tillfällen när ens nära och kära gör saker enbart för din skull utan att man inser värdet i handlingen eftersom att handlingen kan verka så "liten" eller "självklar" att man sätter ner värdet i handlingen när det egentligen kan förändra ens liv!
Hur ofta har du inte någon i din närhet som kollar upp något åt dig? Som finns ett samtal bort dit du kan vända dig om Du har några frågor? Hur många gånger finns det inte dem i Din närhet som säger "jag ska kolla upp det och ringer tillbaka" ...? 
Ofta.

När jag tänker tillbaka på de senaste dagarna, veckorna, månaderna, åren så har det alltid funnits en klick människor att vända sig till likaväl som jag har varit en människa som andra har kunnat vända sig till.
Igår skrev en bekant på MSN och rådfrågade mig lite om hur han skulle göra i sin situation med livet, jag var lite upptagen med annat som egentligen hade mindre betydelse för mig än hans valsituation hade för honom och svarade ganska luddigt, kortfattat och objektivt varav jag fick ett svar som fick mig att tänka till. Det kostar mig ingenting att läsa orden, försöka sätta mig in i hans situation, visa ett intresse och kanske ge ett tips eller låta honom prata på tills han själv finner ett passande svar. Han ansåg nämligen att jag var en bra människa att vända sig till  i såna här situationer för jag var lätt att prata med undertiden som jag "inte hade tid".

Jag försöker hjälpa, jag är som en liten uppslagsmamma åt många av mina vänner i tid och otid vare sig dom vill det eller inte. Iallafall åt de människor jag älskar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback